Kundreferenser

WWF - Uppskatta de som uppskattas bör

Bakrund

Inför 2014, ett år med många stora evenemang såsom Fotbolls VM, OS, valår vilket gjorde det dyrt att nå ut i mediebruset bestämde sig WWF för att satsa internt. De kom fram till att de ville visa uppskattning för sina lojala faddrar. Syftet var utöver att visa uppskattning och att faddrarna givetvis skulle stanna kvar längre.

Utmaning

Utmaningen låg i att finna en produkt passande för målgruppen inom ramarna för den satta budgeten. Det vi även behövde ha i åtanke var att WWF har en ”svarta lista” över ämnen och syror som inte bör användas vilket då givetvis gällde även i denna produktionen. Ytterligare en utmaning låg i paketeringen för att på bästa sätt spegla syftet med produkten.

Resultat

Vi skapade armband utifrån ett tvinnat bomullsband och försilveroxiderad metall (i 100% koppar för att säkerställa WWFs miljökrav) Armbanden levererades på ett berättelsekort med motiv av respektive fadderskap (Tiger, Panda etc.) tillsammande med en text med budskapet TACK för att du är en lojal fadder. Dessa går inte att köpa utan är endast en gåva till dig som lojal fadder, bär armbandet med stolthet! WWF valde att även nyttja sociala medier för att påvisa kampanjen exempelvis genom #savingorangutangs #stoltfadder.

Läs mer om våra kundprojekt

wwf-orangutang

Läs mer om våra kundprojekt