Kundreferenser
Telia Finans
Bakrund
Telia Finance är ett fristående bolag som agerar finansieringsmotor åt Telia, en av de största teleoperatörerna med över 185 miljoner kunder och 21 000 anställda. Telia Company har en global närvaro med Norden och Baltikum som huvudmarknader. Inför en av Telia Finance konferenser fick Sporrong uppdraget att ta fram en produkt som skulle stärka temat för konferensen.
Utmaning
Vår utmaning inför konferensen var att skapa ett bestående minne till män och kvinnor i finanssfären. Vi ville inte att smyckena skulle andas så mycket reklamprodukt vilket alltid är en risk när du väljer att jobba med företagsnamnet/logon utan vi ville istället skapa en produkt som skulle bäras även utanför arbetstider.
Resultat
Värdeorden inför konferensen var Dare, Care and Simplify vilket vi valde att jobba vidare med. Tanken med gåvorna var givetvis att de skulle användas och då kändes det helt rätt att utgå från värdeorden med hänsyn till den tidsenliga designen på både smycken och inredning generellt. Företagsnamnet och syftet med smycket presenterades istället på en ”fripassagerare” i etuiet. Vi presenterade några förslag utifrån tankarna ovan där beslutet till slut föll för manschettknappar till männen och en armband till kvinnorna där designen följde en röd tråd. Vi producerade smyckena i äkta silver vilket förhöjde kvalitetskänslan och gjorde de ytterligare mer gedigna. Gåvorna delades ut på den avslutande middagen och mottogs med glädje och med en påfallande stolthet.
”Vi ville knyta ihop dagen med ett bestående minne som ska förstärka företagets nya värderingar”
Susanna Rönn
Head of Marketing Communications
Telia Finance AB